Gereviseerde items aanbieden bij reparaties? Zo overtuig je je klant!

Onze planeet heeft het zwaar en grondstoffen worden steeds schaarser. Het is daarom nóg belangrijker om slim om te gaan met wat we al hebben. Het aanbieden van gereviseerde items bij reparaties is hier een goed voorbeeld van. En heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Toch zijn veel eindklanten vaak nog wat huiverig. Hoe overtuig je hen ervan dat gereviseerd net zo goed is of zelfs béter? Rensa helpt je op weg.

‘Revisie? Zijn dat geen tweedehands onderdelen?’, ‘Wie garandeert me dat dit een goede keuze is?’ ‘Eerst zien, dan geloven’. Als installateur heb je vast wel eens dit soort klantreacties gekregen tijdens een gesprek over gereviseerde items. Om je te helpen om van jouw klanten óók fans van revisie te maken, hebben we een paar duidelijke argumenten voor je op een rij gezet.

 

1. Je krijgt langer garantie

Het is eigenlijk heel simpel: wat heb je liever, twee jaar garantie of vijf jaar garantie? Stel die vraag maar aan je klant. Op de gereviseerde items krijg je bij Rensa tot wel vijf jaar garantie in tegenstelling tot de standaard twee tot drie jaar. Grote kans dat je klant dan direct voor het gereviseerde product kiest.

 

2. De kwaliteit is beter

Je klant heeft waarschijnlijk het idee dat gereviseerde artikelen van mindere kwaliteit zijn. Tweedehands artikelen hebben een slecht imago. Maar revisie is niet hetzelfde als tweedehands! Gereviseerde producten zijn van de hoogste kwaliteit door het gebruik van kwalitatief betere componenten. Tijdens het revisieproces worden alle slijtagegevoelige onderdelen vervangen, niet alleen het stukje dat echt defect of versleten was. En dat doen we met materialen van de hoogste kwaliteit. Het is zelfs zo dat je product na revisie weer een minimaal volledig herstelde levensduur heeft. Je klant kan dus vertrouwen op de hoogste kwaliteit. In onze infographic ‘Eerst zien, dan geloven’ vind je nog meer informatie

fabrieksnieuw artikel
refurbished artikel

Zie jij verschil?

Vast niet, en dat is er ook niet. Kwalitatief gezien dan. Met een uitvalpercentage van minder dan 1% scoren onze hoogwaardige refurbished producten zelfs beter dan fabrieksartikelen.

3. Het is duurzamer

Steeds meer klanten vinden duurzaamheid belangrijk. Het kiezen voor gereviseerde onderdelen past hierbij. Revisie is namelijk een een vorm van circulariteit: een belangrijk principe van duurzaamheid. Je leest er meer over in het kennisartikel ‘Zo werk je als installateur in een paar stappen duurzamer’. Hier ontdek je ook dat je vaak al meer doet dan je denkt op duurzaamheidsgebied!

Ga ook het gesprek aan!

Drie heldere argumenten voor jouw eindklant. Om hem of haar te overtuigen voor een gereviseerd artikel te kiezen. Ga ook het gesprek aan en je zult zien dat negen van de tien klanten snel ‘om’ zijn. En dat is beter voor het milieu én voor jou als installateur. Als deelnemer aan ons revisieprogramma Rensa Refurbished zijn gereviseerde artikelen namelijk 20% goedkoper dan fabrieksnieuwe onderdelen. Waarbij je er natuurlijk óók voor kunt kiezen om een deel van dit voordeel bij jouw klant neer te leggen. Zul je zien dat ze nog sneller ‘om’ zijn!

Neem ook deel aan Rensa Refurbished en verdien méér dan euro’s

Rendement én positieve impact maken? Als installateur lukt dat heel eenvoudig door deel te nemen aan ons programma Rensa Refurbished. Hierbij lever je aan de ene kant defecte onderdelen in voor revisie en werk je aan de andere kant met voordelige gereviseerde onderdelen die meer dan goed zijn. Door defecte onderdelen in te leveren, krijg je bovendien € 2,- per bruikbaar onderdeel. Ontdek ook hoe gemakkelijk ons revisieprogramma werkt en meld je aan.

Rensa Refurbished
We hebben één korte vraag voor je

Oriënteer jij je als consument?